Revisie van Hurth en ZF keerkoppelingen.

Schakelt uw koppeling niet meer goed of is deze zelfs aan het slippen? Dan is de keerkoppeling aan toe aan het revisie.
Uw keerkoppeling wordt eerst vooraf getest op werking. Daarna wordt deze compleet gedemonteerd.
Alle onderdelen worden gecontroleerd, nagemeten en ultrasone gereinigd.

Bij een revisie worden in ieder geval de volgende zaken gedaan:

  • De keerkoppeling wordt óók vooraf getest op werking.
  • Alle frictieplaten worden vervangen.
  • Alle slijtringen (trust washers)
  • Alle oliekeerringen en afdichtingen worden vernieuwd.
  • Indien nodig wordt het loopvlak van de as voor de oliekeerring hersteld
  • Indien nodig worden lagers vervangen.
  • De keerkoppeling wordt volgens fabrieksspecificaties in elkaar gezet en afgesteld
  • Daarna wordt de keerkoppeling getest op werking en schakel kracht (koppel)

Uiteraard wordt er op de keerkoppeling na revisie garantie gegeven op juiste werking en lekkage. Veel bedrijven geven geven garantie conform de Metaal Unie voorwaarden. Dit is echter maar 6 maanden. Als u halverwege het vaar seizoen pech krijgt, houdt u netto maar een paar weken garantie over. Daarom geef ik bij een volledige revisie een jaar garantie. Echter een grote factor van invloed op de levensduur van de keerkoppeling is de inbouw daarvan. Verkeerde uitlijning van de motor/schroefas. Verkeerde afstelling van de bedieningskabel of bijvoorbeeld een versleten demperplaat kan de levensduur aanzienlijk verminderen.

 

Hurth HBW